Inka jungle & Machu Pichu
Laatste weekje is ingegaan.
Afgelopen vier dagen gewandeld gelopen en nog eens gelopen. Wat een tocht. Eerste dag met het fietsen ontzettende regen. Kan me niet herinneren de laatste keer dat ik zo doorweekt was. Het regende gewoon door mijn regenjas heen en mijn broek en schoenen zeiknat. Door de grote plassen die van de bergen afvielen. Savonds dacht ik echt dat mijn schoenen nooit meer droog zouden worden. Maar met wat kranten en een droge nacht kon ik ze weer aan sochtendsom 7 uur. Gelukkig maar want het was een flinke wandeling. Voornamelijk veel omhoog. Klimmen, klimmen en nog eens klimmen. Door de jungle langs het monkey house, niet heel bijzonder er was een aapje en die zat vast aan een lijntje. Verder omhoog naar het officiele inka pad. Langs de afgrond over inkastenen en inka trappen weer een berg langs. Vanaf daar weer de jungle in. Lekker lunchen, uurtje slapen in de hangmat en weer verder. Ja berg op maar op de gegeven moment kwamen we bij de weg en was het een plat stuk alsmaar recht.
De tweede dag lopen was een stuk minder zwaar. Het grootste gedeelte was plat met hier en daar omhoog. Vroeg lunchen en langs het spoor naar aguas calientes. Gelukkig was het deze twee dagen prachtig mooi weer. Warm en lekgeprikt door de muggen. Heb wel 20 muggenbulden op elke arm en been.
Smiddags lekker chillen in de thermische baden om ons klaar te maken voor de vele inka trappen die de volgende ochtend om 4 uur op ons wachtte. 5 uur sochtend stonden we onderaan en vele inka trappen later in het donker en regen omhoog naar de machu pichu berg. Eenmaal daar was het heel erg mistig maar later trok de machu pichu helemaal open. Prachtig uitzicht over de terrassen en de inca stad.
Na een rondleiding van 2 uur konder we zelf rond lopen. Als eerste naar het guarders huis met een prachtig uitzicht op de stad en de bergen. ( die op de fotos het hoofd van een puma maken) Daarna de waynapicchu beklommen. Nog meer inka trappen omhoog maar van boven een prachtig totaal overzicht. (op de foto kan je de vorm van een condor zien) lekker bovenaan onze zelf gebrachte lunch gegeten, gezont en ons klaar gemaakt voor de vele stappen naar beneden. Bij de rondleiding de vele verschillende delen gezien met hun tempels en waarschijnlijke andere doeleinden. Al met al was het ontzettend indrukwekkend. Gelukkig niet heel druk. Het viel mij alles mee hoeveel mensen waren.
Smiddags waren we alweer terug in het dorpje beneden. Alleen hadden we pas een trein om 21.45 uur. Lang wachten en heel moe. Daarna nog met 2 verschillende bussen maar rond half 3 lagen we lekker in ons hostelbedje!
Vanavond naar nasca en route Lima!!!
En volgende week alweer thuis...
Veel liefs, Biene

een aap in een huis het monkeyhouse !
neem een aap voor me mee ajb :P
had je kaartje ontvangen bedankt!!
tot snel en nog veel plezier in de korte tijd.
groetjes,
Wout
Bedankt lieverd,wat zien jullie veel geweldig.
De laatste week van jullie tocht,geniet vooral nog.
Ik verheug mij er erg op om je weer te kunnen omhelzen.
Lieverd,goede reis terug samen.
Liefs, Oma Jannij
liefs Janneke
Wat een geweldige tocht het mooiste tot het laatst bewaard wij zijn op dit moment met vakantie in Oostenrijk maar dat is niet tvergelijken met jullie vakantie. Heel goede terug reis.
Liefs
Hanny
maar daar hebben we het nog wel eens over, groetjes van ons, doegieeeee