Chiang Mai

15 januari 2012 - Amphoe Mueang Phuket, Thailand

Vanuit Bangkok met de trein naar chiang Mai. Om 18 uur vertrokken we en rond 22 uur werd ons bedje opgemaakt, echte luxe! Ook nog best wat kunnen slapen dus kwamen sochtends uitgerust aan in Chiang mai. Meteen een 3 daagse tour geboekt voor de volgende dag...

De eerste dag van de trek meteen een steile heuvel over! Was een hele uitdaging, waren we even niet op voorbereid. Aangekomen in het olifanten kamp gingen we snel al een stuk rijden en ik mocht op de nek zitten :) Jerome op de stoel. Hihi.
Was heel erg leuk en een super ervaring. Omdat we op het kamp bleven slapen hadden we de hele middag en avond om de olifanten te bekijken en voeren. De volgende ochtend na enkele trompet geluiden van de olifanten en de hanen gingen we de olifanten wassen. Stukje verderop naar de rivier waste we met zijn allen de olifanten met emmers water en borstels, daarna weer stukje op de nek terug naar het kamp. :D

Het eerste deel was een groot succes maar toen volgde een steile hike naar the Hill village via een waterval met een natuurlijke glijbaan waar iedereen wel 100 keer vanaf is gegaan!
Het dorpje was erg op touristen gericht wat jammer was maar wel erg gezellig met alle verschillende groepen.

De laatste dag eindelijk naar beneden! Maar ook dit vermoeiend omdat het zo steil was. Na een stevige wandeling als laatste onderdeel; raften!

De volgende bestemming; phuket! Verhalen en foto's volgen

Liefs
Van reisblog naar fotoboek
Laat een prachtig fotoboek afdrukken van je verhalen & foto's. Al vanaf € 21,95.
reisdrukker.nl

Foto’s

3 Reacties

  1. Gilbert:
    16 januari 2012
    hoi die biene, leuk verhaal joh.....die ervaring hebben wij ook gehad met olifanten, zo gaaf,he....kan me het helemaal voorstellen.......

    ben benieuwd naar de fotos.......tot de volgende posting, super leuk, groetjes.....
  2. janneke:
    17 januari 2012
    wat zijn de olifanten (en natuurlijk jullie ook) prachtig.liefs janneke
  3. Oma Jannij:
    17 januari 2012
    Lieverds,geweldig,leuk dat jullie in het olifantenkamp waren.Mooie beesten he,heb lang geleden in thailand ook die ervaring gehad,in 1988
    Jullie beleven veel,geniet er lekker van kom gezond terug,liefs,Oma Jannij.