Bangkok
7 januari 2012 - Bangkok, Thailand
Lieve allemaal,
Na wat vertraging en een hele lange maar rustige en aangename vlucht kwamen we savonds aan in Bangkok. Meteen op de trein, metro en skytrain naar het hotel.
De eerste dag zijn we meteen richting het centrum gegaan met de skytrain is alles heel erg makkelijk te bereiken. Om bij de tempels te komen is er een taxi boot die elke pier afgaat, maar voor de eerste dag hadden we een privé tour gedaan over de rivier met een gondel achtige boot maar dan met een motor.
Vanaf de rivier kun je vele tempels zien wat erg indrukwekkend is.
We hebben ook wat tempels bezocht waaronder wat pho met de langste bouddha 46 meter. En de wat arun hier met een hele stijle trap naar boven met onder andere een prachtig uitzicht.
De mensen zijn allemaal ontzettend aardig ook al is het wel touristisch, we zien er ook echt naar uit om morgen verder te reizen naar Chiang mai.
Vandaag met een trip naar de 'floating market' geweest. Denk dat ik en Jerome er iets teveel van hadden verwacht. Rondje met de boot en souvenir winkels op kleine bootjes was wel heel erg leuk maar meest indrukwekkend de kleine boten met fruit, kruiden en thai's eten.
Hierna was het voornamelijk veel toeristen bezoeken waar we beiden niets aanvonden, dus beetje teleurgesteld terug gegaan en als verrassing kms lange files om terug te komen in de stad. Mensen rijden hier als gekken.
Andere dingen die we gedaan hebben is een groot winkelcentrum bezoeken met een oceanworld en alle winkels die je maar kunt bedenken. Genoeg te doen dus. Morgen trein ticket naar Chiang mai kopen en naar grand palace want die hebben we twee keer gemist, eerst omdat we niet juiste kleding hadden ( Jerome had een korte broek aan) en tweede keer omdat het net dichtging.
Highlights tot nu toe zijn toch echt wel het geloof, de cultuur, de tempels, thais eten, de tuk tuks, skytrain & natuurlijk het mooie weer :)
Liefs
Na wat vertraging en een hele lange maar rustige en aangename vlucht kwamen we savonds aan in Bangkok. Meteen op de trein, metro en skytrain naar het hotel.
De eerste dag zijn we meteen richting het centrum gegaan met de skytrain is alles heel erg makkelijk te bereiken. Om bij de tempels te komen is er een taxi boot die elke pier afgaat, maar voor de eerste dag hadden we een privé tour gedaan over de rivier met een gondel achtige boot maar dan met een motor.
Vanaf de rivier kun je vele tempels zien wat erg indrukwekkend is.
We hebben ook wat tempels bezocht waaronder wat pho met de langste bouddha 46 meter. En de wat arun hier met een hele stijle trap naar boven met onder andere een prachtig uitzicht.
De mensen zijn allemaal ontzettend aardig ook al is het wel touristisch, we zien er ook echt naar uit om morgen verder te reizen naar Chiang mai.
Vandaag met een trip naar de 'floating market' geweest. Denk dat ik en Jerome er iets teveel van hadden verwacht. Rondje met de boot en souvenir winkels op kleine bootjes was wel heel erg leuk maar meest indrukwekkend de kleine boten met fruit, kruiden en thai's eten.
Hierna was het voornamelijk veel toeristen bezoeken waar we beiden niets aanvonden, dus beetje teleurgesteld terug gegaan en als verrassing kms lange files om terug te komen in de stad. Mensen rijden hier als gekken.
Andere dingen die we gedaan hebben is een groot winkelcentrum bezoeken met een oceanworld en alle winkels die je maar kunt bedenken. Genoeg te doen dus. Morgen trein ticket naar Chiang mai kopen en naar grand palace want die hebben we twee keer gemist, eerst omdat we niet juiste kleding hadden ( Jerome had een korte broek aan) en tweede keer omdat het net dichtging.
Highlights tot nu toe zijn toch echt wel het geloof, de cultuur, de tempels, thais eten, de tuk tuks, skytrain & natuurlijk het mooie weer :)
Liefs

fijn te lezen en ondanks het tegenvallende bezoek aan floating markt genieten jullie volgens mij.
Morgen goede reis en waarschijnlijk naar een rustiger deel. liefs
Fijn dat jullie goed zijn aangekomen. Jammer he van die drijvende markt. Wij hadden er ook teveel van verwacht in vietnam.. De echte floating markets zie je Bijna niet meer tegenwoordig... Maar genoeg andere dingen om te zien! ik Ben benieuwd naar je volgende verhalen.
Liefs, eveline
Volgens mij hebben jullie het reuze naar je zin, en dit is pas het begin,dat wordt dus nog weken genieten.Dat Thaise eten lijkt mij heerlijk,bij het idee loopt het water mij in de mond.
Groetjes
Hanny
leuk dat jullie het goed hebben. jammer van de floating market,toen Opa en ik er de laatste keer waren[wij waren twee keer in thailand en hebben de helft nog niet gezien denk ik].zijn wij weer naar de markt gevaren dat was in 1988.
het noorden vind ik mooier en echter
Leuk de vriendelijke mensen he.
ga nog lekker genieten fijn dat wij meegenieten mogen,liefs Oma Jannij.