oude stad, otovalo markt en uitzichten over quito

1 februari 2010 - Quito, Ecuador

vrijdag middag hadden we er eindelijk weer een week spaans opzitten en we waren ook echt toe aan een lekker weekend vrij met veel nieuwe en leuke dingen.

vrijdag middag als eerste na school de oude stad ingelopen en wat gegeten. daarna verschillende kerken bezocht. de kerken hier zijn helemaal goud van binnen en hebben hele bloederige schilderijen van jezus aan het kruis. maar goed daarna hebben we een rondleiding gehad door la casa de gobierno. wat voornamelijk een promotie van de president blijkt te zijn. alles was gratis tenminste werd gezegd cadeautje van de president. maar was wel leuk om rond te kijken in de vergader zalen, banqueting zalen etc.

we hebben alweer een nieuw kaartspel geleerd, tenminste ik: UNO. vrijdag avond gezellig met de familie actief gekaart.

zaterdag ochtend al vroeg op om een busreis naar otovalo te maken. otovalo staat bekend om de zaterdag markt waar echt alles te koop is. ik ben ook weer een tiental dollars lichter maar wel heel veel mooie dingen zwaarder. voornamelijk tassen, truien en souvenirs voor het vriendje en familie. we hadden het wel heel druk op de markt verwacht maar dat viel erg mee. zowel ecuadorianen als touristen maar dat blijkt rond juli en augustus wel anders te zijn. maar wij hadden het geluk overal rustig te lopen en rond te kijken. op de terug weg in de bus kregen we een prive concert met panfluit, gitaar en mini gitaar en we werden hartelijk bedankt dat we een CD van 3 dolar bij ze hadden gekocht.

zondag was het weer zo mooi en helder dat we besloten vroeg naar de teleferico te gaan. de teleferico ligt aan de rand van quito en je gaat met karretjes naar 4100 meter.wij dachten heel actief wel te kunnen lopen maar het lopen naar de teleferico was al een hele hike waardoor we al moe waren voordat we de berg opgingen.

boven hadden we prachtig uitzicht over quito en het landschap en bergen erachter. we wouden een stuk de berg op gaan hiking maar daar waren we toch niet echt op voorbereid. dus besloten we het maar bij een kleine hike te houden en daarna wat te eten. de terug weg ging een stuk sneller want toen liepen de weg naar huis naar beneden. we besloten nog verder te lopen, weer naar de oude stad. in de oude stad was het erg druk en voornamelijk locale mensen dus we vielen erg op en werden bekogeld met waterbalonnen en bespoten met waterpistolen. toen besloten we een taxi te nemen naar de maagd van quito. het standbeeld van de maagd staat op een berg aan de oude stad, door de gevaarlijke omgeving raden ze wel aan een taxi te nemen. weer was het uitzicht fantastisch en genoten we volop terwijl we rondliepen. weer terug beneden hadden we zin om wat te drinken. op het terrasse van theatro sucre bestelden we een koud biertje terwijl we naar mensen keken die op het plein tango dansten. een fantastische show! maar door de hitte en het vele lopen waren we wel helemaal doodop.

vandaag weer spaanse les. niet gemotiveerd en kan ook echt geen spaans meer horen. maar goed laatste week en dan eindelijk reizen, waar we alletwee heel veel zin in hebben. volgend weekend gaan we naar riobamba waar we hopen de treinreis nariz del diablo te doen. verder reizen we nog zuidelijker naar cuanca de 3de grootste stad van ecuador en heel historisch en tot slot banos waar we een fietstocht willen maken naar puyo langs watervallen en bossen. verder hopen we savonds naar de actieve vulkaan te gaan en het gerommel en lava aan de top te zien.

en dan 12 februari is het zover. dan gaan we naar rio en belande we midden in het carnaval!!!

liefs

p.s. voor meer verhalen en fotos kijk op marianne.reislogger.nl

Foto’s

8 Reacties

  1. Hanny:
    1 februari 2010
    Hoi Biene
    Wat een geweldig land he? Die kleuren van de kleding al het goud in de kerken in een woord super en dat prachtige landschap.En dan binnenkort RIO !!!!1
    dat wordt pas echt feesten.Wens jullie nog heel veel
    plezier.
    Groetjes
    Hanny
  2. janneke:
    1 februari 2010
    weer fijn je gesproken te hebben en dit verhaal te lezen. Ga morgen op zoek naar de nokia 2330. liefs Janneke
  3. Oma Jannij:
    1 februari 2010
    dag Biene,
    geweldig wil er zo naar toe,heerlijk dat jullie zo genieten.
    het binnenland is vaak mooier dan de stad,dat was in caracas tenminste zo.
    Blijf lekker genieten goede reis voor de nieuwe trip.
    Liefs Oma Jannij.
  4. Willemijn:
    2 februari 2010
    Hoi Biene,

    Je kent me niet, maar ben per ongeluk op je blog gekomen! Wij gaan ook naar Quito en willen ook Spaans leren daar. Ik vroeg me af of je tips hebt qua school en verblijfplek. De meeste scholen staan in Mariscal, die van jullie ook? Schijnt een gevaarlijke buurt te zijn, dus voordat ik iets vastleg wil ik eerst weten of er nog betere opties zijn...wie weet wil je me nog een keer mailen om je ervaring te delen. Goede reis verder!

    Willemijn
  5. Biene:
    3 februari 2010
    he willemijn! de mariscal is een drukke buurt en als je goed oppast niet gevaarlijk lijkt mij. maar wel een tip geen neem waardevolle spullen mee want je weet maar nooit het kan iedereen en overal overkomen. wij hebben onze spaanse les en vrijwilligers werk bij hetanderereizen.nl geboekt. in quito werken zij met janapuma. een leuke school met prive les van goede leraren. kijk ff op de website misschien biedt hetandere reizen ook wel andere dingen aan die jullie willen. Biene
  6. christelene:
    3 februari 2010
    Lieve Biene,
    Grappig om net via je vader en skype even je stem te horen.jij hoorde mij niet denk ik.
    Wat eeb rijkdom in die kerken zeg,je weet niet wat je leest.Heb je wel het gevoel dat je een beetje spaans opgestoken hebt?
    Heel veel plezier nog de laatste week en goede reis naar Rio!
    Liefs Chris
  7. Maria:
    4 februari 2010
    Hallo Biene,
    Telkens is het heel verrassend om je verhaal te lezen. Wat een belevenissen allemaal. Moet je niet af en toe een dagje niets om alle indrukken te verwerken? Heel veel plezier verder en lekker dansen in Rio.
    Groeten uit Eijsden, ook van Allert en Ymke.
  8. wendy:
    3 april 2010
    Hola!

    Jullie toevallig ook al in cusco?...De processie gezien vanavond...
    Ff berichten dat ik het heel gezellig met jullie op de titikaka boot:-) Heel veel plezier nog en veel succes op jullie project.

    Hasta la pasta,
    wendy.