Eerste dagen in Quito

14 januari 2010 - Quito, Ecuador

lieve allemaal,

 

hier dan eindelijk mijn eerste berichtje. veilig aangekomen in quito afgelopen zondag. alles verliep heel snel en makkelijk. aangekomen bij ons gastgezin waren ik en marianne voornamelijk moe en overvallen door het spaans!!! na een paar uurtjes slaap en wakker om 4 uur sochtends (10 uur voor ons gevoel) begon het avontuur pas echt. ontbijt met het gezin. hele lieve mensen maar het spaans is echt heel moeilijk. gelukkig hebben we nog een huisgenootje. nino chan (chandler) uit Noord Amerika. hij kon ons van alles (en nog steeds) uitleggen in het engels ;) en ook elke ochtend samen naar school. hij is al 3 weken bezig met spaanse klas dus we gebruiken hem soms als tolk in het gezin. maar vanaf morgen mogen we alleen nog maar spaans spreken! dat wordt wat! de lessen gaan wel goed. we hebben individueel les want wel heel relax is. ik ben alle werkwoorden aan het behandelen en dat zijn er wat!!! zelf meer en ingewikkelder dan frans. dat dat bestaat denk ik elke dag!!!

de eerste paar dagen hebben ik en marianne voornamelijk na school dood op op bed gelegen. hoofdpijn moe etc. maar ik denk dat we toch echt aan de hoogte (2800 meter) beginnen te wennen. hoofdpijn is over, jetleg ook vanochtend werd ik pas om 6 uur wakker!

gister hebben we de basalica national beklommen. en dat is we een work out op deze hoogte. maar zeker te moeite waard. eerste drie etages gaan met normale trappen en daarna gaan we verder via kleine, steile en voor ons onbetrouwbare trappen naar het klokwerk, de klokken die we zelfs konden luiden!!! en tot slot de top top van de basilica. aan de andere kant was nog een andere (lagere) toren maar ook die werd beklommen via een steile en enge trap. maar alles was absoluut de moeite waard. het uitzicht is geweldig. je kunt over heel quito kijken en de eerste bergen eromheen.

via school organiseren ze vele uitstapjes. dit weekend gaan we naar de jungle! met een leraar gaan we eerst naar Tena (ten zuiden van quito) en dan naar de amazone. over deze driedaagse trip horen jullie nog meer!!!! verder zijn er salsaklassen, kooklessen en elk weekend een andere trip buiten quito. volgende week horen jullie de volgende plannen!

kort verhaal over mijn ervaringen! tot snel!

 

liefs Biene

7 Reacties

  1. janneke:
    14 januari 2010
    Fijn je net even gesproken te hebben. En heel veel jungle plezier. Liefs Janneke
  2. christelene:
    14 januari 2010
    Lieve Biene,
    Wat leuk om al wat van je te lezen!Je moet van alle talen in gedachten soms wel een beetje in de war raken lijkt mij.Is het een leuk gezin?wat leuk dat school zo veel organiseerd,die salsa en kook lessen lijken mij ook heel leuk en wat een avontuur om nu al de jungle in te gaan.Heel veel plezier!
    Liefs van ons vier
  3. Gilbert:
    14 januari 2010
    ola senorita, come estas?que tal?

    wahhwahhwahhwahhwa, idd moeilijk,he....dat spaans, maar jij leert het vast.....ik ga al je verhalen lezen, ben super benieuwd...have fun, abrazo gilbert
  4. Marlies:
    15 januari 2010
    He Bien!

    Fijn dat jullie goed zijn aangekomen! En leuk meteen al die tripjes! Is het een beetje mooi weer?
    Ben benieuwd naar alle verhalen :).
    Geniet!

    Liefs Marlies
  5. Eveline:
    15 januari 2010
    He Mop,

    Gelukkig begin je nu te wennen aan het hoogteverschil en is je gezin ook gezellig! Ik ben ook benieuwd naar de tripjes :D Veel plezier in de jungle (ikke jaloers)

    DIkke kus!
  6. Hanny:
    15 januari 2010
    Hoi Biene
    fijn dat je in zo'n leuk gastgezin terecht bent gekomen is toch altijd afwachten.
    en met school zijn jullie eigenlijk ook met je neus in de boter gevallen.Wens jullie nog heeeel veeeeel
    mooie dagen toe en geniet er maar volop van.
    liefs
    Hanny
  7. Oma Jannij:
    16 januari 2010
    Oma Jannij,Dag lieve Biene,Fijn om van je te horen,hopelijk ben je niet meer zo moe,maar de hoogte en de warmte hebben beide invloed.
    Fijn dat het gastgezin goed is en jullie studiegenoot
    engels spreekt.
    Maar iedere dag spaans horen en moeten spreken dan gaat het vlot hoor,veel succes met de taal en ga lekker genieten van alle nieuwe indrukken
    Lieverd ,hasta luego,un besos,abuela Jannij.